Інтелектуальна гра за темою скульптура.«Що? Де? Коли?»
Мета :закріпити, повторити отримані знання зі скульптури та архітектури;
розвивати та поглибити творчі здібності школярів, логічне та
абстрактне мислення; реалізувати групові творчі здібності
шляхом самоорганізації.
Обладнання. Для вчителя: підготовлені картки-завдання, чорний ящик,
необхідні атрибути до кожного завдання.
Для учнів: зошит, ручка.
Вид діяльності учнів. Пізнавальна, сприймання мистецтва.
Форма діяльності учнів. Колективна форма діяльності.
Хід гри
І. Організаційний момент
ІІ. Контроль знань учнів
Контроль знань учнів здійснюється в результаті гри «Що? Де? Коли?».
Клас умовно ділиться на дві команди: знавці і глядачі.
Але відповідають на питання обидві команди. У команду знавців потрапляють ті діти, які найкраще справилися із попереднім завданням — захист композиції «Моє майбутнє житло», виявивши при цьому схильність до художньої творчості та самовдосконалення, використовуючи можливості архітектури.
Відповіді на питання команди записують письмово, а потім зачитують їх.
1 раунд
Назвати вид образотворчого мистецтва, в якому, як правило, об'єктом відображення є людина або анімалістичний жанр.
Відповідь. Скульптура.
2 раунд
Увага! Чорний ящик! В ящику знаходиться тривимірне відображення того, без чого людина не може прожити і 1 сек.; цим предметом також називають хліб, коли говорять про нього з пошаною, а в Голландії так називають славнозвісний сир.
Питання. Що це за тривимірне зображення?
Відповідь. Голова, а в скульптурі — бюст.
3 раунд
Знову чорний ящик! В ящику лежить те, без чого не дійсний жоден діловий документ; більш того, його зображення занурене в площину, ввігнуте.
Питання. Що лежить в чорному ящику? До якого основного різновиду скульптури належить і вкажіть його тип?
Відповідь. Це різноманітні печаті. Основний різновид — рельєф. Тип — контр рельєф.
4 раунд
Увага! Вірш Некрасова.
Небо, ельник и песок — Невеселая дорога...
Эй! Садись ко мне, дружок! Ноги босы, грязно тело,
И едва прикрыта грудь... Не стыдися! Что за дело?
Это многих славных путь.
Не бездарна та природа, Не погиб еще тот край,
Что выводит из народа Столько славных, то и знай...
Питання. Про яких славетних людей пише у своєму вірші «Школьник» Некрасов? В чому їх заслуги і звідки вони родом?
Відповідь. Великий російський вчений М.В. Ломоносов і Федір Іванович Шубін перший відомий російський скульптор (дійсне його прізвище Шубний, але потім він його змінив на Шубін). Ці видатні люди, вихідці з Росії, народилися в XVIII ст. на березі Білого моря біля Архангельська в м. Холмогори.
5 раунд
Увага! Чорний ящик!
Один із видатних представників науки та мисте¬цтва епохи Відродження. Геніальний учений, який в історію культури увійшов завдяки генію живописця. Займався математикою, механікою, яку називав «раєм» математичних наук, фізикою, астрономією, геологією, ботанікою, анатомією, фізіологією людини й тварини.
Питання. Чий портрет в чорному ящику?
Відповідь. Леонардо да Вінчі.
6 раунд
Увага! Чорний ящик!
Вічний борець за правду та справедливість. Його погляд суворий та гнівний. Глибокі зморшки на об¬личчі — гіркота пережитого, передуманого перетинають крутий лоб мислителя:
Думи мої, думи мої,
Лихо мені з вами! (Гнівний жест правої руки, міцно стиснений кулак, немовби закликає народ.)
...Кайдани порвіте
І вражою злою кров'ю
Волю окропіте.
А навколо 16 непокірних, бунтарських образів з творів.
Запитання. Хто увіковічив у своєму творі мистецтва вічного борця за правду і справедливість і його 16 непокірних бунтарських образів? Де знаходиться цей витвір мистецтва?
Відповідь. Це пам'ятник-мєноріал Т.Г. Шевченку в Харкові, збудований скульптурою Манізером Матвієм Генріховичем.
7 раунд
Питання. Як називається мистецтво будувати й оздоблювати споруди?
Відповідь. Архітектура.
8 раунд
Питання. Найбільша споруда в світі з каменю, яку вважають одним із «семи чудес світу», яка скла
дається із кам'яних брил вагою від 2 до 30 тонн кожна і будівництво її тривало 30 років.
Відповідь. Піраміда Хеопса.
9 раунд
До середини 1930-х років великі досягнення були в радянській архітектурі: брати А. і Л. Весніни розвивали стиль конструктивізм, в якому конструктивний каркас із залізобетону був чітко виявленим в будівлі.
Питання. Наведіть приклад цього стилю архітектурної споруди, яка знаходиться на території, де ми проживаємо, і вкажіть її призначення.
Відповідь. Це будівля Держпрому в Харкові, має громадське призначення.
10 раунд
Питання. У які ворота не можна забити «гол!»? За яких часів вони були збудовані і де саме?.
Відповідь. Це Золоті Ворота, які були збудовані за часів правління Ярослава Мудрого у Києві.
11 раунд
Представляємо репродукції архітектурних споруд під певними номерами.
Завдання. До кожного номера необхідно поставити назву архітектурної споруди.
Відповідь.
Софіївський собор у Києві.
Давньоруські дерев'яні будівлі.
Церква Вознесіння в с. Коломенськім, XVI ст.
Церква Покрова на р. Нерлі, XII ст.
Церква Спаса Нередиці.
Оцінювання
Мета :закріпити, повторити отримані знання зі скульптури та архітектури;
розвивати та поглибити творчі здібності школярів, логічне та
абстрактне мислення; реалізувати групові творчі здібності
шляхом самоорганізації.
Обладнання. Для вчителя: підготовлені картки-завдання, чорний ящик,
необхідні атрибути до кожного завдання.
Для учнів: зошит, ручка.
Вид діяльності учнів. Пізнавальна, сприймання мистецтва.
Форма діяльності учнів. Колективна форма діяльності.
Хід гри
І. Організаційний момент
ІІ. Контроль знань учнів
Контроль знань учнів здійснюється в результаті гри «Що? Де? Коли?».
Клас умовно ділиться на дві команди: знавці і глядачі.
Але відповідають на питання обидві команди. У команду знавців потрапляють ті діти, які найкраще справилися із попереднім завданням — захист композиції «Моє майбутнє житло», виявивши при цьому схильність до художньої творчості та самовдосконалення, використовуючи можливості архітектури.
Відповіді на питання команди записують письмово, а потім зачитують їх.
1 раунд
Назвати вид образотворчого мистецтва, в якому, як правило, об'єктом відображення є людина або анімалістичний жанр.
Відповідь. Скульптура.
2 раунд
Увага! Чорний ящик! В ящику знаходиться тривимірне відображення того, без чого людина не може прожити і 1 сек.; цим предметом також називають хліб, коли говорять про нього з пошаною, а в Голландії так називають славнозвісний сир.
Питання. Що це за тривимірне зображення?
Відповідь. Голова, а в скульптурі — бюст.
3 раунд
Знову чорний ящик! В ящику лежить те, без чого не дійсний жоден діловий документ; більш того, його зображення занурене в площину, ввігнуте.
Питання. Що лежить в чорному ящику? До якого основного різновиду скульптури належить і вкажіть його тип?
Відповідь. Це різноманітні печаті. Основний різновид — рельєф. Тип — контр рельєф.
4 раунд
Увага! Вірш Некрасова.
Небо, ельник и песок — Невеселая дорога...
Эй! Садись ко мне, дружок! Ноги босы, грязно тело,
И едва прикрыта грудь... Не стыдися! Что за дело?
Это многих славных путь.
Не бездарна та природа, Не погиб еще тот край,
Что выводит из народа Столько славных, то и знай...
Питання. Про яких славетних людей пише у своєму вірші «Школьник» Некрасов? В чому їх заслуги і звідки вони родом?
Відповідь. Великий російський вчений М.В. Ломоносов і Федір Іванович Шубін перший відомий російський скульптор (дійсне його прізвище Шубний, але потім він його змінив на Шубін). Ці видатні люди, вихідці з Росії, народилися в XVIII ст. на березі Білого моря біля Архангельська в м. Холмогори.
5 раунд
Увага! Чорний ящик!
Один із видатних представників науки та мисте¬цтва епохи Відродження. Геніальний учений, який в історію культури увійшов завдяки генію живописця. Займався математикою, механікою, яку називав «раєм» математичних наук, фізикою, астрономією, геологією, ботанікою, анатомією, фізіологією людини й тварини.
Питання. Чий портрет в чорному ящику?
Відповідь. Леонардо да Вінчі.
6 раунд
Увага! Чорний ящик!
Вічний борець за правду та справедливість. Його погляд суворий та гнівний. Глибокі зморшки на об¬личчі — гіркота пережитого, передуманого перетинають крутий лоб мислителя:
Думи мої, думи мої,
Лихо мені з вами! (Гнівний жест правої руки, міцно стиснений кулак, немовби закликає народ.)
...Кайдани порвіте
І вражою злою кров'ю
Волю окропіте.
А навколо 16 непокірних, бунтарських образів з творів.
Запитання. Хто увіковічив у своєму творі мистецтва вічного борця за правду і справедливість і його 16 непокірних бунтарських образів? Де знаходиться цей витвір мистецтва?
Відповідь. Це пам'ятник-мєноріал Т.Г. Шевченку в Харкові, збудований скульптурою Манізером Матвієм Генріховичем.
7 раунд
Питання. Як називається мистецтво будувати й оздоблювати споруди?
Відповідь. Архітектура.
8 раунд
Питання. Найбільша споруда в світі з каменю, яку вважають одним із «семи чудес світу», яка скла
дається із кам'яних брил вагою від 2 до 30 тонн кожна і будівництво її тривало 30 років.
Відповідь. Піраміда Хеопса.
9 раунд
До середини 1930-х років великі досягнення були в радянській архітектурі: брати А. і Л. Весніни розвивали стиль конструктивізм, в якому конструктивний каркас із залізобетону був чітко виявленим в будівлі.
Питання. Наведіть приклад цього стилю архітектурної споруди, яка знаходиться на території, де ми проживаємо, і вкажіть її призначення.
Відповідь. Це будівля Держпрому в Харкові, має громадське призначення.
10 раунд
Питання. У які ворота не можна забити «гол!»? За яких часів вони були збудовані і де саме?.
Відповідь. Це Золоті Ворота, які були збудовані за часів правління Ярослава Мудрого у Києві.
11 раунд
Представляємо репродукції архітектурних споруд під певними номерами.
Завдання. До кожного номера необхідно поставити назву архітектурної споруди.
Відповідь.
Софіївський собор у Києві.
Давньоруські дерев'яні будівлі.
Церква Вознесіння в с. Коломенськім, XVI ст.
Церква Покрова на р. Нерлі, XII ст.
Церква Спаса Нередиці.
Оцінювання
Немає коментарів:
Дописати коментар