КЛАСИФІКАЦІЯ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ
Методи організації навчально-пізнавальної діяльності
Методи стимулювання і мотивації
Методи контролю і самоконтролю у навчанні
І група
методів
ІІ група
методів
ІІІ група
методів
І група
методів
ІІ група
методів
ІІІ груп
методів
І група
методів
ІІ група
методів
ІІІ група
методів
За джерелом передачі і сприймання навчальної інформації За логікою передачі і сприйманням навчальної інформації За ступенем самостійного мислення школярів при засвоєнні знань За ступенем керування навчальною діяльністю Методи стимулювання інтересу до навчання Методи стимулювання обов’язку і відповідальності у навчанні Методи усного контролю Методи письмового контролю Методи лабораторно–практичного контролю
Словесні:

Розповідь, Бесіда, Лекція


Наочні:
Ілюстрація, Демонстрація


Практичні:
Досліди, Вправи, Навчально-виробнича
Індуктивні,

Дедуктивні,

Аналітичні,

Синтетичні.
Репродуктивні,

Частково-пошукові,

Пошукові,

Дослідницькі.
Навчальна робота під керівництвом учителя;

Самостійна робота учнів;

Робота з книгою;

Письмова робота;

Лабораторна робота;

Виконання трудових завдань.
Пізнавальні ігри;

Навчальні дискусії;

Створення ситуацій емоційно-моральних переживань;

Створення ситуацій пізнавальної новизни;

Створення ситуацій зацікавленості.
Переконання у значущості навчання;

Вимоги;

Вправи з виконання вимог;

Заохочення покарання.
Індивідуальне опитування;

Фронтальне опитування;

Усні заліки;

Усні іспити;

Програмоване опитування.
Контрольні письмові роботи;

Письмові заліки;

Письмові іспити;

Програмовані письмові роботи.
Контрольні та лабораторні роботи;

Машинний контроль.
Поняття про форми навчання
Форма (лат. forma – зовнішній вигляд, обрис) організації навчання (організаційна форми) – це зовнішній вияв узгодженої діяльності учителя та учнів, яка здійснюється в певному порядку і режимі. Форми організації навчання класифікуються за різними критеріями:
  1. за кількістю учнів – індивідуальні форми навчання, мікрогрупові, групові, колективні, масові форми навчання;
  2. за місцем навчання – шкільні форми: урок, робота в майстерні, на пришкільній дослідній ділянці, в лабораторії тощо; позашкільні форми: екскурсія, домашня самостійна робота, заняття на підприємстві;
  3. за часом навчання – урочні і позаурочні: факультативні, предметні гуртки, вікторини, конкурси, олімпіади, предметні вечори та інші;
  4. за дидактичною метою – форми теоретичного навчання (лекція, факультатив, гурток, конференція ), комбінованого, або змішаного навчання(урок, семінар, домашня робота, консультація), практичного (практикуми) і трудового навчання (праця в майстернях, у спеціальних класах, на пришкільних ділянках тощо);
  5. за тривалістю часу навчання – класичний урок (45 хв.), спарені заняття (90 хв.), спарені скорочені заняття (70 хв.), а також уроки «без дзвінків».


МЕТОДИ
  
ФОРМИ
ПРИЙОМИ
1.Інформаційно-
рецептивний
- Розповідь-пояснення,
- лекція,
- опис,
- бесіда,
- інструктаж,
- повідомлення учнів,
- робота з підручником,
- ілюстрація,
- демонстрація наочних  посібників,
- ТЗН
- Виклад інформації, пояснення,
- активізація уваги та мислення,
- прийоми запам’ятовування,
- одержання з тексту чи ілюстрації підручника нових знань,
- робота з додатковим матеріалом
2.Репродуктивний
- словесні, наочні і практичні методи,
- робота за зразком
- подання матеріалу в готовому вигляді,
- контроль,
- самоконтроль,
- конкретизація і закріплення вже набутих знань
3.Проблемно-
пошуковий
- проблемний виклад знань,
- пошукова діяльність учнів (постановка проблемного питання),
- розв’язання проблеми і проблемних завдань,
- евристична бесіда
- постанова взаємозв’язаних проблемних запитань,
- здобуття нових знань у процесі проблемного викладу знань,
- активізація уваги та мислення,
- різноманітна самостійна робота учнів
4.Навчально –
дослідницький
- самостійна творча
(дослідницька) робота учнів на здобуття та розширення знань
- активізація уваги та мислення,
- здобуття нових знань у процесі самостійної роботи учнів,
- формування висновків,
- пізнання закономірності

Немає коментарів:

Дописати коментар